Aktuelt

NYTTIG INFORMASJON OM REGELENDRINGER I EN UTFORDRENDE TID

I krisen næringslivet står i nå med inntektsbortfall og permitteringer, oppstår det mange spørsmål og praktiske utfordringer som løpende må håndteres.

Regjeringen og Stortinget har i ukene etter at koronakrisen rammet, fremmet og vedtatt en rekke ulike tiltak for å avhjelpe situasjonen. Noen av tiltakene gjelder allerede, andre vil bli vedtatt og tre i kraft på et senere tidspunkt.

Det er ikke alltid like lett å få oversikt over hva som gjelder og for hvem. I det vedlagte nyhetsbrev prøver vi å gi deg oversikt over og innsikt i de viktigste tiltakene. Nyhetsbrevet er utarbeidet av Revisorforeningen. Les mer her:  https://www.anpdm.com/newsletterweb/464651477048425B4174424A59/43435A447345455D4272444A514671?noTracking=true&utm_campaign=unspecified&utm_content=unspecified&utm_medium=email&utm_source=apsis-anp-3

Vi håper dette kan være til hjelp.
 
Ta gjerne kontakt med Revisorkollegiet AS hvis du har spørsmål.

SkatteFUNN – med fokus på dokumentasjon av personalkostnader

24 november 2024

SkatteFUNN er en skattefradragsordning for forsknings- og utviklingsinnsats i næringslivet. Formålet er å motivere bedrifter som skaffer seg ny kunnskap, informasjon elle erfaring som igjen kan føre til nye eller bedre produkter, tjenester eller produksjonsmåter.

Nyhetsbrev fra Revisorforeningen 7/24

11 oktober 2024

Statsbudsjettet for 2025 ble fremlagt den 7. oktober 2024 med relativt få endringer på skatte- og avgiftssiden. Men, noen endringer er det og det kan dere lese om i dette nyhetsbrevet.

Registeret over reelle rettighetshavere er åpnet

07 oktober 2024

Registeret over reelle rettighetshavere åpnet tirsdag 1 oktober. Formålet med registeret er å gi oversikt over hvem som egentlig kontrollerer virksomheter. Registeret etableres i Brønnøysundregistrene, slik at opplysninger om reelle rettighetshavere kan registreres der.